Wenen

7 september 2017 - Wenen, Oostenrijk

Dag 6

De volgende dag is het tijd om Wenen te ontdekken. Wij gaan de stad met z’n tweeën ontdekken. We kopen ons een dagkaart voor de metro en gaan op pad.

Met de dagkaart makkelijk en snel door Wenen Mozart, hier voor Schloss Schönbrunn Self(ie) made man! Schloss Schönbrunn in al zijn glorie André kwamen we ook nog tegen in de tuinen van Schloss Schönbrunn Als 2 druppels water! Bijna goed! Bloemenborders Boven op de heuvel staat de "Gloriette" De Gloriette Slot Schönbrunn en omgeving Een gigantisch groot paleis Ambachtelijk smeedwerk uit de 18e eeuw De paleistuin van Schloss Schönbrunn Vervoer per koets behoort tot de mogelijkheden Stadsdeel In der Burg Stadsdeel In der Burg

Schloss Schonbrünn, bekend van de Sisi films, is onze eerste stop. Vanwege de tijd beperken we ons tot de tuinen en bossen rondom het paleis. Elkaar uitdagend joggen we de heuvel op die uitkijkt op het complex. Met een versnelde hartslag genieten we van het mooie uitzicht op Schonbrünn en de stad.

Onze volgende stop is het centrum. We slenteren van het Karlsplatz helemaal naar de centraal gelegen Stephansdom. Vanaf de toren kunnen we de hele stad zien. We besluiten om naar de Flak Türme, die we in een nabij park zien liggen, te trekken. Deze immense betonnen kolossen werden tijdens de oorlog gebruikt bij het verdedigen van het luchtruim. Het luchtafweergeschut is al weg en de beton begint al de rotten, maar het blijft een imposant gezicht.

De Stephansplatz Stephans Dom Hoogstaande afwerking! Gotische stijlelementen. Het interieur van de kathedraal uit 1147. Uitzicht vanaf de 68 meter hoge Stephans Nordturm. Het reuzenrad van de "Prater" Zicht op het noord-westen van de stad We hebben nog de hele middag de tijd! Flakturm Wenen

We hebben nog wat tijd te doden voor het eten, dus we brengen nog een bezoek aan het Natuurhistorisch Museum. Enkele uren slijten wij met het bekijken van de skeletten en opgezette dieren die de Oostenrijkers als sinds begin 19e eeuw aan het verzamelen zijn. Veel lol hebben we vooral met de infrarood camera die verschillen in warmte op onze lichamen laat zien.

Lief hé! Geraamte van een Elandstier met zijn reusachtige schoffelgewei Skelet van een potvis Groot, log en sterk bij elkaar Een hittegevoelig hallo

We sluiten de dag af in het Wiener Prater, een permanente kermis/attractiepark midden in de stad. Het achtbaanritje plannen we wijselijk voordat we een schitznel (met veel te zoute friet) verorberen.

De avond eindigt met een bezoekje aan een obscuur hoekje van het park. Hier vinden wij de Republiek Kügelmügel, een zelfuitgeroepen staat van een kunstenaar. De afgerasterde ‘natie’ bestaat enkel uit een onbewoond en bolvormig huis. We steken onze vinger even door het hek van dit land, dat nog geen 10 bij 10 meter is. Op deze manier kunnen we goedmaken dat we Slowakije de dag ervoor hebben overgeslagen.

Kermis "Prater" Wenen De Republiek Kúgelmügel in het Weense Prater

Blijf ons volgen, want het volgende verhaal voert ons over de Alpen naar de kanalen van Venetië.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frans Rumen:
    13 september 2017
    Zo te zien loopt alles op rolletjes en vermaken jullie je goed,hoe is het met de Volvo ik hoop dat dat ook goed verloopt.
  2. Don Hermanns:
    13 september 2017