Venetië - Nice

10 september 2017 - Venetië, Italië

Dag 9

Aangezien we een lange rit voor de boeg hebben vertrekken we met de drie andere auto’s van de vorige rit eens een keer vroeg. We moeten de 4 kleine koffers nog in de auto zien te krijgen maar het regent vanmorgen pijpenstelen. Peter offert zich op en rent naar de parkeerplaats om "De Rooie" op te halen en parkeert de auto op de stoep onder de grote luifel van het hotel. Het is géén parkeerplaats, maar we staan wel even droog om de koffers in te laden. Het is wat meer werk omdat deze coupé de 4 koffers op het kleine achterbankje heeft liggen waarna ze met 2 leren riemen worden vastgezet. Tja, zo ging dat vroeger! Vandaag rijden we eerst een de mooie landschappelijke route door het dal van de Po. Daarbij passeren we ook de historisch steden zoals Ferrara, Mantova en Parma. Helaas zullen we weinig tijd hebben om deze steden te bezoeken omdat we dik 600 kilometer moeten rijden. Jammer, misschien meer kans bij een volgende vakantietrip!

Monteur Ronald heeft altijd een oplossing! Noodverband Frits kijkt toe Bijna klaar! Invalide Amazon! Als we dan toch moeten wachten! Als de uitlaat is gefikst moeten we die kant op! En jawel hoor, team 25 rijdt weer! Met z'n alle de Cento Croci op Team 1 en technisch team 47 sluiten aan

De blauw Volvo Amazon van team 25, Annemiek en Patrick, reden al een paar dagen rond met een licht brommende uitlaat. De auto was een "Brompotje" geworden waar toch eens even naar gekeken moest worden. In het Italiaanse plaatsje Fornovo di Taro heeft monteur Ronald de uitlaat provisorisch vastgezet. Op de rustdag in Nice wordt geprobeerd de uitlaat goed dicht te krijgen.

De bewolkte vlaktes van Noord-Italië zijn saai en hadden beter uitsluitend via snelwegen doorkruist kunnen worden. Echter als we bij de wereldberoemde Centro Croci (de Honderd Bochten Weg) komen begint het al wat op te klaren. Kronkelend komen we uiteindelijk ten midden van de wolken aan op de top van de kilometer hoge pas.

Op de vluchtstrook richting Genève Over de autostrada richting Monte Carlo De Ferrari's racen ons voorbij Zicht door de achterruit Team 13 probeert bij te houden

Eenmaal aangekomen bij de Ligurische kustweg kijken we gelukkig tegen een straalblauwe lucht aan met meer dan genoeg zon. Wat volgt is de beste snelweg route tot nu toe. Veel bochten en tunnels, maar mooie uitzichten en met z’n allen weten we een goed tempo aan te houden. Meermaals worden we door Ferrari’s en Aston Martin’s ingehaald, een voorproefje van wat ons te wachten staat in Monaco.