Praag

5 september 2017 - Praag, Tsjechië

Dag 4

Klaar voor de rondleiding door Praag Onze Tjsechische gidsen Een hele klim naar het paleis Net een schilderij Mooi strak geknipt door de tuinman(nen) Zicht over de stad vanuit de paleistuinen Prachtig onderhouden kasteeltuinen Praag krijg je echt niet in één dag gezien! De vlag hangt in top! De hoofdingang van de Praagse Burcht. Uiteraard heeft het paleis ook een schildwacht bij de ingang staan! Gezien aan de zijde van het Burchtplein. Ook de dames hadden natuurlijk dorst gekregen van de steile wandeling naar het kasteel Gezellig aan het bier! Ook hier wordt geschreven! De Mala Stana stadsbrug toren Oost en West heeft elkaar gevonden in Praag Sterk staaltje!

De volgende dag worden wij in Praag rondgeleid door de Tsjechische kennissen van Vicky en André: een Belgisch stel. De hoogzwangere Martha gidst ons langs de highlights van de stad. Haar ouders mogen de Engelse taal minder/niet beheersen, maar met handen en voeten komen we ver genoeg. We lopen door de tuinen van het kasteel van Praag, slenteren door de straatjes van de binnenstad en bewonderen de beroemde Zwarte Brug.

Rivier de Moldau  Blik op de oude stad van de Zwarte Brug Peter en Stefan op de Karls brug  Overal in de stad kom je muzikanten tegen Uitzicht op de Manés brug De mooie gevel van het Bedrich Smetana museum Links zie je nog net de Ligions brug Ook op afstand blijft het een immens gebouw Bijzondere Praagse architectuur Tynkerk Prachtige gevels Steeds wisselende bouwstijlen Een bezoek aan het James Dean café stond ook op het programma André-Peter-Vicky voor het James Dean café Volledig in Amerikaanse stijl ingericht Bediening met een "Wow" factor Hapt zo heerlijk weg...haha! De Tynkerk Kijk eens naar het rode dak! Wie wil er nou niet zo'n voordeur! Geen werk voor mensen met hoogtevrees! Ik wil het onderste boek uit de stapel...haha! Voor de kinderen was er ook vertier in de stad De parkeerplaats van het "Duo Hotel" in Praag.

Na een lekkere burger verorberd te hebben in het James Dean Café, een restaurant in de stijl van een jaren ’50 diner, keren we weer terug naar ons hotel met de metro. Hier nemen wij afscheid van onze Tsjechische gidsen. Net als Berlijn was het bezoek maar kort, maar ook deze stad staat bij ons op het lijstje om ooit weer te bezoeken.

Schrijf je aan de rechterkant in om e-mailalerts te ontvangen van onze toekomstige posts. De volgende halte: Wenen!

1. Har Boonen:
    11 september 2017
    Veel plezier
  2. Jacques Schreurs:
    11 september 2017
    Ik wil ook een Volvo.
  3. Wies:
    12 september 2017
    Ja, Praag is supermooi! Zeker een keer teruggaan. Goede reis verder.
  4. Joost van Kempen:
    12 september 2017
    Dat ziet er mooi uit maatje, geniet er van!