Praag - Wenen

6 september 2017 - Praag, Tsjechië

Dag 5

Vandaag hebben we een kortere etappe voor de boeg, maar 300 km! De rit voert ons door het Tsjechische landschap van de Bohemen. Pittoreske stadjes en liefelijke kerkjes. Het is een grijze dag maar misschien hebben we geluk en laat de zon zich nog een keer zien. Via rivieren zoals de Jihlava rijden we zuidwaarts richting Brno. Zo nu en dan zien we op de heuvels prachtige burchten liggen.

Op de glooiende hellingen net voor de Oostenrijkse grens groeien veel druiven Druivenwijngaard Het Tsjechische platteland In het dorpje Rosice (Tsjechië) een restaurant gevonden voor de lunch Het restaurant in Rosice Mooie lunchplaats gevonden  Voordat de lunch werd geserveerd nog even de route bespreken We hadden bijna allemaal hetzelfde besteld Burcht Frits had nog een LPG tankstation gevonden Ook in Oostenrijk weer een vignet kopen

He routeboek stuurt ons via het Slowaakse Bratislava naar Wenen. Na met z'n allen eens goed de landkaart te hebben bestudeert zouden we het Tsjechische deel richting Bratislava grotendeels via de autoweg afleggen. Dat zou betekenen dat we weer een vignet moesten kopen en daar hadden we eigenlijk niet zoveel zijn in. Bij het grensstadje Břeclav zijn we de grens naar Oostenrijk overgestoken en hebben we grensrivier Morava gevolgd richting Bratislava. Het volgen van een rivierenlandschap leek ons een beter alternatief dan een saaie autoweg.