Monaco

11 september 2017 - Monaco, Monaco

Dag 10

Monaco is te klein en te duur voor zo’n groot gezelschap als de onze, dus we verblijven in Nice. Vanuit daar trekken we ’s ochtends met Frits en Carla naar Monaco. We doen dit per trein, want rijden en parkeren in Monaco lijkt ons op dit tijdstip niet handig. Voor een paar euro en binnen een half uurtje zijn we in het prinsdom. Team 25, Annemiek en Patrick blijven in Nice waar op de grote parkeerplaats aan hun "Brompotje" wordt gewerkt. Voor hun te hopen dat de lekkende uitlaat gemaakt kan worden.

De Amazon van team 25 staat al op bokken Met kit en ijzerdraad moet het lukken! We nemen de trein van 09:12 uur naar Monaco Iedereen wil naar Monaco! Eindstation Monaco Sfeervol verlicht Treinstation Monte Carlo Frits en Stefan zoeken de uitgang van de F1 pitsstraat Daarboven ligt het Paleis De haven van Monaco De eerste Grand Prix in Monaco werd verreden in 1929 Uitzicht op de grote haven Port Hercule Het Paleis van Koning Albert 2 en Prinses Charlene De paleiswacht In het verleden was het een fort De wisseling van de wacht De wisseling van de Paleiswachters De oude wacht wordt afgelost Volgens militair protocol

We bezoeken het paleis, de oude stad en volgen het Formule 1 circuit richting het majestueuze Casino Royal. Halverwege eten we in wat tijdens de Grand Prix de pitsstraat is, een voor Monegaskische begrippen, goed geprijsde lunch.

Dit kanon is gericht op de wijk Fontvieille Haven "Port de Fontveille" Ze hebben allemaal een mooi dakterras Dit kunnen wij ons niet veroorloven! Wat zou hier een ligplaats kosten? De "Yellow Submarine" van de Beatles Hier ligt voor kapitalen! Het Vorstendom beslaat maar 2.02km² Is toch wel genieten hier! Héél lekker bier! Porsche 956 Have fun! Vader en zoon Black Lamborghini Rolls Roys Cornisch Stefan had de sleutel op de kamer laten liggen....hahaha! In het F1 circuit is dit "Beau Rivage" De "Tunnel" Hotel Fontenou haarspeldbocht Richting "Portiers" en de "Tunnel" Casino Royale spiegeld in de bol Hoe je mag parkeren bij het Casino van Monte Carlo, als je rijk bent De Rolls Royce wordt voorgereden Uitzicht vanaf Casino Royal Ferrari Testerossa Dit deel van het F1 circuit heet "Tabac" We gaan terug naar het treinstation

Ondanks onze korte broeken mogen we toch het casino in, al is het maar het eerste stuk. De pracht en praal worden in tientallen foto’s op beeld gezet.

’s Middags zwemmen we nog wat op het dak van het hotel en ’s avonds trekken we met een bont gezelschap naar de binnenstad van Nice voor het avondeten. Als laatste eten we nog een ijsje in wat blijkbaar het op één na beste ijssalon van Frankrijk is.

Morgen lees je alles over onze trip langs het parcours van de Rally van Monte Carlo, op weg naar Briançon.