Genève - Parijs

15 september 2017 - Genève, Zwitserland

Dag 14

Genève laten we achter ons en via de wijnstreek Bourgogne trekken we naar de Franse hoofdstad. We vermijden de snelweg, maar aangezien wij met onze oude auto’s toch nooit zo hard rijden maken we genoeg vooruitgang. De Frans Alpen van een paar dagen geleden hebben op ons een bijzondere indruk gemaakt en vandaag gaat er een heel ander landschap aan ons voorbij. De 350 km lange rit voert ons dwars door het glooiende deel van Frankrijk.

Aan de auto's te zien was het een frisse nacht geweest Dauwdruppels Team 5, Ginus en Mayken hadden ook een rode P1800S uit 1967 We rijden door de Bourgogne wijnstreek Wijnranken in overvloed Het wijnjaar van 2017 komt er aan! Wijds land Lange golvende wegen Onderweg mooie luchten Zacht groen Rustige wegen Driver Stefan Het zag er dreigend uit Rustig toeren Wisselende natuur Een vrachtauto had een steen opgeworpen tegen de voorruit! Zulke reclame kennen we ook van de Tour deFrance Het dorpje Créancey Het was maar een klein buitje! Stefan via de binnenspiegel Immense balen hooi opgeslagen Zou zomaar maar ergens in Nederland kunnen zijn! Oud huis Kom Carla, volg die "Rooie"! Trouwe volgers! Bonny & Clyde Annemiek & Patrick zorgen dat er niemand tussenkomt! Mooi weer wolken! Bloemen maken nog iets moois van! Boerderij in verval Grill Restaurant Courte Paille Alles wordt op de grill klaar gemaakt Een knus restaurant aan de Route National 6 Zo zag het in 1961 uit met een rieten dak                          Rood-wit-blauw kan weer verder richting Parijs 56 Jaar na de opening van het restaurant staan er wederom auto's uit de jaren zestig! Stefan mag nu kaart lezen! Team 4, Ronald en Yvonne hebben in hetzelfde restaurant gegeten Overleg in het kwadraat! Het open landschap Gespot De drie Musketiers 11-13-25 Doen mijn lampen het nog allemaal? Koolzaadvelden in overvloed Novotel Parijs Het was al heel gezellig op de parkeerplaats van het hotel in Parijs Een gezellig clubje, zo bij elkaar Biertje of een wijntje! Handig zo'n tweedelige achterklep Mayken, Ginus en Stefan Berger Baron 2015 Bordeaux, een goed jaar! Patrick, Frits en Carla Als laatste een overheerlijk toetje Een groepsfoto maakt het geheel kompleet Deze foto betekend ook het einde van een geweldige vakantie

Zoals altijd komen we als een van de laatste bij het hotel aan. We zitten in de voorstad Collégien op de rand van de stad: dichter bij Disneyland dan bij het centrum van Parijs. Het onvermijdelijke zat er aan te komen, vanavond hebben we het afscheidsdiner van de Mata Hari Mystery Tour. Rond 20:00 uur schuiven we met 8 man aan een grote ronde tafel voor een 3 gangen diner. Uiteraard mag een goed glas Franse Bordeaux wijn niet ontbreken. Na het voortreffelijke diner heeft onze fotografe Geja in de hal van het hotel een groepsfoto gemaakt. Een mooie afsluiting van een bijzondere reis door Europa.

Morgen brengen we nog een bezoek aan de stad Parijs.