Venetië

9 september 2017 - Venetië, Italië

Dag 8

In Venetië waren we beide al geweest. Stefan was er twee jaar geleden, terwijl Peter er voor het laatst was toen de eerste Star Wars nog niet eens was uitgekomen (zomer 1977). We laten de bekende highlights, en de bijbehorende lange rijen, links liggen. Slenterend door de nauwe straatjes krijgen wij de uren ook om.

Nu samen in Venetië Canal Grande Af en toe kwam de zon te voorschijn Stefan kijkt op de stadsplattegrond Het Campo San Polo plein Carnaval in Venetië Kleurrijke gevels De beroemde Rialto brug Even genieten! Uitzicht vanaf de Rialto brug Vooral niet verven, gewoon zo laten! Smalle straatje en bruggetjes Een smalle tafel en 2 stoelen is voldoende De tortellini panna prosciutto komt er aan! Het bier van hier! De ober wil wel een foto maken! De gondeliers zijn zeer behendig Italiaans design! Bloemetjes doen hier wonderen! Oud, maar zo mooi! Het blijft een doolhof Kijken én kopen! Een bezoek aan het San Marco Plein mag natuurlijk niet ontbreken! Basiliek San Marco De beroemde toren van de Campanile Vanaf hier kun je naar de eilanden aan de overkant van het San Marco Plein In de verte ligt het eiland van Saint Giorgio Maggiore Eiland Saint Giorgio Maggiore Ponte Della Paglia

Ten slotte eten we een lekker Libanees gerecht bij Frary’s, één van de restaurants in Venetië waar je ook iets anders kan krijgen dan Italiaans. Hier was Stefan tijdens zijn vorige Venetië bezoek met vriendin Inge ook al geweest. Een aanrader voor iedereen die Grieks/Midden Oosters wil eten als ze in Venetië zijn. De jonge vrouwelijke bediende vroeg ons geïnteresseerd waar we vandaan kwamen. Toen ze hoorden dat we uit Nederland kwamen vertelde ze dat haar broer in Maastricht een stageplaats had gekregen in een hotel. De wereld is soms maar erg klein!

Morgen volgen onze avonturen in en naar de Côte d’Azur.