Leeuwarden - Berlijn

2 september 2017 - Leeuwarden, Nederland

Dag 1

Deze eerste dag van de Mata Hari Tour was onvermijdbaar eentonig: Autobahn, Autobahn, Autobahn. Noodzakelijk om de afstand naar Berlijn af te leggen, maar gelukkig een ongewone dag. Vanaf nu gaan we zoveel mogelijk de snelweg vermijden en begeven we ons op de minder begaande wegen.

De start van de Mata Hari Mystery Tour Even rust langs de Autobahn Een hapje tussendoor Glooiend landschap in noord Duitsland Opperste concentratie Het was een mooie dag Team 25 volgt op veilige afstand

Aan het eind van onze eerste dag reden wij de parkeerplaats van ons hotel in Templin op. De geografen onder ons weten echter dat Templin niet dicht bij Berlijn ligt, maar zich ongeveer 80 kilometer ten noorden van de Duitse hoofdstad bevindt. Dankzij een groot congres was elk geschikt hotel dichtbij de stad namelijk al een jaar geleden volgeboekt.

Het prachtig geschilderde Ahorn hotel Er moest al een monteur aan te pas komen Mooi uitgelicht!

Het aanzien van ons hotel is prettig; de schilders hebben elke mogelijke kleur gebruikt voor de kunstige patronen op de gevel. Aan de binnenkant kan men echter minder goed de geschiedenis van het hotel verhullen: de houten panelen en mintgroene deurframes wijzen er duidelijk op dat het een bouwwerk uit de DDR tijd is. De bedden zijn echter lekker zacht en de badkamer schoon, dus ons hoor je niet klagen.

De metamorfose van een grauwgrijze gevel​ Een fraaie gevel Lekkere pizza gegeten met André en Vicky  Iedereen wilde pizza! Het was oergezellig

Vanavond was het diner niet inbegrepen en mijn vader kon André en Vicky (team 19) nog van de Noordkaap reis uit 2014 en had hun gevraagd om samen met ons in Templin te gaan eten. Even Googelen en in het centrum van Templin was een pizzeria. Wandelend door het mooie plaatsje Templin kwamen we ook nog door een straat waar ze de gevels van flats hadden beschilderd zoals de straat er vroeger had uitgezien. Heel fraai gedaan en het kwam de grauw gekleurde gevels zeer ten goede. Aangekomen bij Francesco's Pizzeria bleek dat wij niet de enige deelnemers van Mata Hari Tour waren. Er zaten zeker al een 10 tal andere teamgenoten die hun keus op dit gezellige restaurant hadden laten vallen. Achteraf een zeer goede keus geweest want we hadden een voortreffelijke pizza gegeten en de sfeer was voortreffelijk.

1. Ton Spee:
    24 december 2017
    Veel plezier met deze reis en verder fijne feestdagen.